Hier zijn we
Als ik terugblik op het voorbije jaar stel ik vast dat we – ondanks corona en de energiecrisis – eigenlijk vooral bezig waren met de toekomst.
Vooruitgang
Zo stond 2022 helemaal in het teken van vooruitgang. Een strategische oefening bepaalde de krachtlijnen voor de komende vijf jaar. Met een nieuw CRM-pakket, tijdsregistratiesysteem en softwarepakket voor onze fietsenwinkel zetten we flinke stappen richting digitalisering. Ook nam de krapte toe qua toeleiding van medewerkers en dit bezorgde meerdere afdelingen een turbulent piekseizoen. En toch realiseerden we een doorstroompercentage van 8%. Maar hetgeen me het meest bijblijft? De fijne sfeer. Ondanks alle hectiek. Talloze nieuwe medewerkers werkten zich in een recordtempo in. Dankzij hun eigen inzet, maar evenzeer door het goede onthaal en de flexibiliteit van hun collega’s. Want die namen tenslotte de tijd om hen wegwijs te maken.
Het komende jaar zullen we zeker de vruchten plukken van al dat werk achter de schermen. Maar natuurlijk willen we ook gezien worden. Onze nieuwe look, website en dit magazine weerspiegelen alvast perfect onze eigentijdse visie op maatwerk.
Klinkende namen
De meest opvallende veranderingen zijn waarschijnlijk de nieuwe namen van onze verschillende afdelingen en projecten. Hiervoor werd bewust het accent op de medewerkers gelegd. Zo spreken we niet meer van de groendienst, recyclage, zorg en het fietsenatelier, maar over de Groenmakers, Milieumakers, Gezondmakers en Techniekmakers.
Een sterke branding
Dankzij onze nieuwe namen kunnen we ons sterk op de markt positioneren. Elke afdeling heeft haar eigen kleurenpalet en logo. Ook onze fietsenwinkels zijn voortaan een sterk merk: de fietsenwinkel van Meerhout werd omgedoopt tot On Track, terwijl die van Mol de naam Back On Track meekreeg. Zo passen zij ook perfect bij onze bekerafdeling BackCup.
Visuele verhalen
En de hoofdrol van onze metamorfose? Die is weggelegd voor onze medewerkers. Rond hen draait het tenslotte, zij zijn onze Makers van Morgen. Hun foto’s zijn te bewonderen op onder andere raamstickers, panelen, banners en brochures, maar ook op onze nieuwe website. Zo maken we De Sprong nóg tastbaarder, menselijker en laagdrempeliger bij het grote publiek. Nog een dikke dankjewel aan de ‘fotomodellen’ van dienst en de medewerkers die hun ervaringen met de wereld wilden delen!
Wil je weten hoe dit eruit ziet? Bekijk dan hieronder ons digitale magazine.
Met trots kan ik zeggen hier zijn we!